2011. május 20., péntek

Virágos képek

Ezeket a virág képeket még régebben készítettem, de nagyon szépen díszítik az étkező falát! :)
Amelyiknek tudtam a nevét, rá is írtam, sokat böngésztük a növényhatározót is, de így is maradt néhány névtelen... 
Többszörös lehetőség, hogy a gyerekekkel együtt dolgozzunk: 
virággyűjtés, préselés folyamatának megfigyelése, a virágok elhelyezése a keretben, a növények nevének kikeresése, majd folyamatosan lehet benne gyönyörködni. :)

n














Elkészítése: a virágok nagy része a saját kertemből való, de bármerre jártam, gyűjtöttem 1-1 szál virágot, van köztük nemes növény is, de vadvirág is... Többször a gyerekek hoztak préselni valót, mert megláttak1 szépet, rögtön eszükbe jutott, hogy ezzel örömet fognak szerezni... :) 
2-3 hónapig préseltem vastag papírszalvéta közé rakva, amiket nehéz lexikonokkal súlyoztam le.
Fontos a szalvéta, mert felszívja a nedvességet, de a papírtörlő nem jó, mert túl pöttyös és meglátszik a pötty a növényeken is. Arra kell figyelni, hogy a vastagabb, húsosabb növényeknek hosszabb a száradási ideje.
A virágok színe nem maradt meg tökéletesen, de a kontrasztok jók, sőt így van 1 kis régies hatása, ami hangulatosabbá teszi.
De ha szeretnénk megőrizni 1-1 virág színét, mosóporba kell beletenni az egészet. Csak utána már nem lehet préselni... gondoltam, hogy majd veszek 1 olyan mosóport, ami porosabb, rászórom a szalvétára, rá a növény, megint mosópor és szalvéta, és így préselem ki.
Kell egy kis türelem hozzá, de megéri!
A képkeretet bármilyet lehet hozzá használni, én 1 légies tipust használtam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése