2011. november 18., péntek

Filigrán 1.

Régen készültem ezt megcsinálni, végre sikerült! :)
Volt egy kis kényszer pihenőm: epekő műtét után 3 napig pihentem, s ezalatt megcsináltam.

Neve filigrán, a sablonokat a netről szedtem össze korábban egy kis kutató munkával, 
de végülis 1-1 színezőt is lehet erre használni, esetleg kissé átdolgozva.

Alapanyag: különböző őszi színű, mindkét oldalán színes kartonpapír.
Szükséges eszköz: sniccer (tapétavágó kés) vagy barkácsszike, hegyes kis olló, műanyag vagy fatábla.
  
A sablont kinyomtattam, ki kell vágni teljesen, mint majd a kész mintákat. 
A sablont a kiválasztott kartonra kell helyezni és körberajzolni, majd kivágni, minden vonal mentén. 
A belső vonalakat nehéz ollóval kivágni, ezért műanyag vagy fatáblán kell a szikével dolgozni. 
Amikor készen van, egyes részeket ki kell hajtogatni, de van ahol a pozitív-negatív hatás érvényesül.
Utánarajzolni már nem kell, a vágások hangsúlyozzák a mintát. 

Ezek most őszi minták, majd készítek télit, tavaszit is, ugyanis ezek már az elsős fiam osztálytermét díszítik.
:)

alma

gesztenye 

 hernyó

körte 

 süni almával

 süni család
(itt nem jöttek vissza a képen a belső vágások, pedig nagyon aranyosak)

 süni esernyővel

süni gombával

szőlő levéllel

szőlőfürt

varjú tökkel

Azért tetszenek, mert sok lehetőség van benne. 
Gyurmaragaszóval feltehető egy elütő színű falra, vagy üvegre.
Színes szalaggal vagy zsineggel felfüggeszthető "bárhova", 
s ahogy a szél mozgatja, jól néz ki, és nincs szükség egyéb színre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése